שורשים

שורשים
והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות שאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב. אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים, גם עם כנפיים, כתבתי. למה חייב אדם לוותר על השורשים, אם ליבו חפץ בכנפיים? (כתבתי שלושה סימני שאלה, אחר כך מחקתי שניים). השורשים מפסידים כל כך הרבה, כשהם תקועים באדמה ואינם יכולים לרחף ולראות את נופו האדיר של העץ שהם חלק ממנו ואת היער הגדול שהעץ כולו הוא חלק ממנו. והציפורים שעל העץ, שזכו ויש להן כנפיים, חסרות הן את האחיזה בקרקע. קניהן תלויים בחסדיה של רוח סערה ובחוסנו של העץ, שבסתר ענפיו הן חוסות. על כן, סיימתי, כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים.
אמנון שמוש
(מתוך הספר "תמונות מבית הספר העממי")

יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

הנחיות לבלוג "שורשים וכנפיים: מסע של זהות"

תלמידים יקרים,

הנכם יוצאים למסע היכרות עם שורשי המשפחה. בתהליך החקר ובמהלך המסע תתמודדו עם שאילת שאלות - "שאלות בשביל הזהות והרעות". השאלות הינן שאלות מבררות זהות, המעסיקות אותנו כבני אדם, כבני משפחה וכחלק מעם ומארץ.

את חקר השורשים תערכו באמצעות הבלוג. הבלוג הינו יומן רשת אישי או קבוצתי, המאפשר כתיבה בנימה אישית, תוך שילוב התבוננות רפלקטיבית על תהליך החקר והלמידה. באמצעות הבלוג, תוכלו לבטא את כישוריכם האישיים, תוך כדי עיצוב, כתיבה, שילוב מדיה וכלים טכנולוגיים רבים.

הבלוג שלכם יכלול חמישה שבילים (פרקים), כששלושה פרקים מתוך החמישה יכללו גם כתיבה רפלקטיבית. השביל האחרון הוא שביל היצירה, שבמסגרתו עליכם להכין ולעצב מוצג שממחיש את סיפור השורשים המשפחתי בדרך יצירתית, אמנותית ומקורית.




אופן הגשת העבודה:


בלוג הכולל חמישה שבילים (פרקים), פתיח וסיכום.
גופן גודל 14-16.
מרווח של שורה וחצי.
כל פרק יוגש בתאריך המתבקש למחנך/כת, עפ"י לוח הזמנים שיצורף.

דרך ההגשה - על העבודה לכלול את כל החלקים הבאים:


כותרת לבלוג – כוללת את הפרטים : עבודת שורשים, שם פרטי, שם משפחה , כיתה ושם בית הספר. 
 
מבוא / הקדמה – הדמות המשמעותית שתלווה אותי בעבודת השורשים. ניתן לצרף שיר/הקדשה/ציטוט או כל דבר אישי אחר (הגשה בדצמבר, עד 25.12). 

שבילי החובה (= פרקי החובה בעבודה):
  1. שביל ראשון – שביל הזהות האישית (דצמבר, עד 2.1) 
  2. שביל שני – שביל המשפחה (ינואר, עד 5.2) 
  3. שביל שלישי – שביל הדורות (פברואר, עד 26.2) 
  4. שביל רביעי – שביל המורשת (פברואר, עד 26.2) 
  5. שביל חמישי – שביל היצירה (מרץ, עד 19.3) 

סיכום – בסיכום העבודה עליכם לסכם על תהליך העבודה שעברתם במסע להיכרות המשפחה: מה תרם לכם המחקר, התיעוד, הראיונות, איסוף החומר וכתיבת העבודה כבלוג .מה למדתם מן העבודה, אילו מסקנות הסקתם ומה הרגשתם במהלך כתיבת העבודה.

רשימת מקורות – רשימה של כל מקורות המידע, ספרים, אתרי אינטרנט, סרטי וידאו, עיתונים וכו' עליהם הסתמכתם במהלך הכתיבה. יש להקפיד על רישום נכון של מקורות המידע.

חלק יצירתי – פרטים בהמשך.


תאריך הגשה סופי: 19.3.17


עד תאריך זה עליכם להגיש את כל המטלות , את כל השבילים כולל החלק היצירתי.

הערות:

  • חשוב מאוד לכתוב בצורה מפורטת - להתייחס לכל הנקודות שעליהן נתבקשתם לכתוב, לתאר בהרחבה, להסביר, לשלב את נקודת המבט האישית שלכם בכתיבה (כתיבה רפלקטיבית).
  • חשוב מאוד להשקיע בעיצוב הבלוג והרשומות שאתם מפרסמים בו - להוסיף לרשומות סרטונים , תמונות, ריאיונות, שימוש בכלים טכנולוגיים וכדומה, שכן אלה מהויים חלק בלתי נפרד מהציון.
  • אנא הקפידו על הגשה בזמן של הרשומות השונות.
  • שימו לב! בכל חודש אנו נפרסם הנחיות לשביל החודש, בהתאם לנושא המתאים.

שיהיה מסע חוויתי ומשמעותי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה